Ώστε ήρθε η ώρα να φτιάξεις το δικό σου eshop. Ταιριάζει με την επιχείρηση σου και πιστεύεις ότι θα αυξήσεις τα έσοδα σου. Ακούγεται καλή ιδέα και όπως συμβαίνει με κάθε ιδέα, ποτέ δεν ξέρεις αν θα πετύχει αν δεν την δοκιμάσεις. Στις μέρες μας το να φτιάξεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είναι δύσκολο. Το να φτιάξεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που να πουλάει όμως δεν είναι τόσο απλό. Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας δώσω κάποιες συμβουλές για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες να φτιάξετε ένα πετυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα.
1.Πάρε το σοβαρά
Αντιμετώπισέ το σαν ένα φυσικό κατάστημα. Κάνε το σωστά ή μην το κάνεις καθόλου. Έχω ακούσει αρκετές ατάκες του στυλ, ''εγώ πουλάω από το facebook, τί να το κάνω το e-shop?'' . Το παν είναι να αποφασίσεις από την αρχή τι ακριβώς θες.
2.Μάθε την αγορά
Στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, το ένα κατάστημα βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο άλλο ή όπως συνηθίζουμε να λέμε, ένα click μακριά. Κάνε σωστή έρευνα γύρω από το προϊόν ή τα προϊόντα που θες να πουλήσεις. Προσπάθησε να βρεις προϊόντα που θα ξεχωρίσουν και να μην είναι διαθέσιμα σε όποιο ηλεκτρονικό κατάστημα και να μπεις.
3.Μη φοβάσαι τα σχόλια από τους πελάτες.
Τα σχόλια από τους πελάτες του καταστήματος είναι πολύ σημαντικά. Αν είναι θετικά θα δεις τις πωλήσεις σου να εκτοξεύονται, αν είναι αρνητικά δίνοντας τους προσοχή, θα μπορέσεις να εντοπίσεις λάθη και να τα διορθώσεις. Σβήνοντας τα σχόλια ή να μην παρέχεις την δυνατότητα αυτή, είναι χειρότερο από το να έχεις και κάποια αρνητικά σχόλια.
4.Απλούστευσε όσο μπορείς τη διαδικασία αγοράς
Έρευνες δείχνουν πως όταν ξεκινάει η διαδικασία πληρωμής όλοι νιώθουν λίγο έως πολύ άγχος. Στο διάστημα αυτό προσπαθήστε να μη ζητάτε από τον πελάτη άχρηστες πληροφορίες ή να κάνει για παράδειγμα ένα share σε κάποιο social την αγορά του. Το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να ολοκληρώσει την αγορά. Εξηγήστε τη διαδικασία στον πελάτη. Κάντε τον να νιώσει άνετος και ασφαλής.
5.Πες την αλήθεια
Αν ένα προϊόν είναι εξαντλημένο, ενημέρωσε το κατάστημα σου γι' αυτό. Αν κάνεις κάποιο λάθος σε περιγραφή ή σε αποστολή, απλά πες την αλήθεια και παραδέξου το λάθος σου. Ξέρω, θα νιώσεις κάπως άβολα, αλλά πίστεψέ με ο πελάτης το αναγνωρίζει αυτό και θα το καταλάβει. Αν προσπαθείς να τους κοροϊδέψεις, τότε σίγουρα δεν πρόκειται να ξαναεπισκευθούν στο eshop σου.
6.Θυμήσου ότι πουλάς φωτογραφίες
Ο πελάτης, αυτό που θα δει, είναι μια καλή φωτογραφία. Να χρησιμοποιείτε καλής ποιότητας φωτογραφίες και να είναι αρκετά μεγάλες, ώστε να μπορούν να είναι ευδιάκριτα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Αν δεν μπορείς να το κάνεις εσύ, βρες έναν επαγγελματία φωτογράφο να σου κάνει τη δουλειά. Επίσης, να προβλέψεις λήψεις από διαφορετικές γωνίες και άλλα χαρακτηριστικά του είδους όπως χρώμα, μέγεθος.
7.Περιγραφή
Μια καλή περιγραφή είναι εξίσου σημαντική όσο και μια καλή φωτογραφία. Δώστε στον υποψήφιο πελάτη να καταλάβει ακριβώς τί είναι αυτό που πάει να αγοράσει. Αν η περιγραφή σας σας καλύπτει, τότε είστε ένα βήμα πριν την πώληση.
8.Υποστήριξη
Το λεγόμενο after sales support. Το αγόρασε και του χάλασε, εκεί πρέπει να είστε δίπλα στον πελάτη, σε αυτό που του έχει συμβεί, να τον ενημερώσετε για τη διαδικασία αλλαγής ή επισκευής. Να μη χρειάζεται να συμπληρώσει 10 χαρτιά και να στείλει 5 email για να γίνει το αυτονόητο. Δημιουργήστε μία διαδικασία ιδιαίτερα απλή. Εταιρείες από μικρές, έγιναν κολοσσοί απλά προσφέροντας άψογη υποστήριξη.